Nordic walking w pytaniach i odpowiedziach – styczeń 2022

Bardzo często dostaję pytania zarówno od osób zamierzających chwycić pierwszy raz kije w ręce jak i od zawodników nieco bardziej zaawansowanych podpytujących o różne aspekty treningu. W tych naszych dialogach pojawiają się ciekawe dyskusje i jestem przekonany, że mogę się systematycznie dzielić efektami być może również Twoich pytań i mojej pracy w postaci odpowiedzi.

Na początek wrzucam część pierwszą styczniową jutro pojawi się część druga lutowa a w następnych dniach pojawi się kolejna porcja… marcowa 😉

Styczeń 2022 – zacznijmy od podstaw…

Czy nordic walking jest dla każdego?

– Kto może trenować nordic walking?

– Absolutnie każda osoba, która nie ma przeciwskazań medycznych do tego rodzaju aktywności, bez względu na wiek, aktualny poziom sprawności może zacząć trenować nordic walking. W razie wątpliwości zawsze warto zasięgnąć porady u swojego lekarza… z pewnością na początek wystarczy lekarz rodzinny.

Jak zostać nordic walkerem?

– Od czego zacząć przygodę z nordic walkingiem?

– Z pewnością od dobrania odpowiedniego sprzętu, dopasowanego do Twojego wzrostu ze zwróceniem szczególnej uwagi na to, aby były to kije przeznaczone do nordic walkingu, a nie były to podobne kije trekkingowe niemające wiele wspólnego z nordic walkingiem. Więcej o kijach znajdziesz TUTAJ.

– A jeśli posiadam już odpowiednie kije, co dalej?

– Wtedy pomyśl o technice, zaczynając od podstaw skorzystaj z pomocy instruktora lub przynajmniej poszukaj materiałów na temat prawidłowej techniki w Internecie np. na You Tube. A jeśli znasz podstawy nagrywaj się systematycznie podczas marszu np. telefonem i sprawdzaj czy wygląda to u Ciebie odpowiednio dobrze, czy może jest coś do poprawy. Technika nie jest trudna do opanowania w stopniu podstawowym ale jeśli ma być naprawdę dobra i efektywna trzeba nad nią pracować nawet jeśli ma się wieloletnie doświadczenia ponieważ nasze organizmy maja tendencje do jej pogarszania.

– Mam kije, znam podstawy techniki czy jestem już nordic walkerem?

– Teoretycznie tak, jesteś nordic walkerem, namawiałbym jednak Ciebie abyś był świadomym nordic walkerem. W praktyce będzie to oznaczać, że warto abyś znał jeszcze kilka podstawowych informacji o treningu, aby Twój trening był bezpieczny, skuteczny i przyjemny i o tym porozmawiamy dalej. Możesz już dziś zerknąć TUTAJ.

–  Chodzę na kije 3 razy w tygodniu dla poprawy zdrowia, wagi, nie raz startuję w zawodach, ale nie trenuję, bo nie jestem profesjonalistą.

– A kto powiedział, że nie masz prawa do nazywania swojej aktywności treningiem, skoro poprawiasz swoją kondycję to… trenujesz. Być może będziesz to robić kiedyś jeszcze lepiej, ale już dziś zacznij wierzyć, że zasługujesz na miano osoby trenującej, sportowca nawet jeśli amatora i bądź z tego dumny, dumna.

Zapraszam na część II Luty 2022